martes, 8 de febrero de 2011

7.Dispositivos de entrada e saída

7. DISPOSITIVOS DE ENTRADA E SAÍDA.
Dispositivos de entrada.
Dispositivos de saída. 
1 vídeo sobre o tema (facendo ligazón dende YouTube).
Frecuencia e resolucion dun monitor.


Dispositivos de entrada:
Rato:este dispositivo permite transmitir información ao ordenador de dous modos: Desprazándoo por unha superficie para para provocar o movemento do seu indicador na pantalla, e pulsando os botóns para realizar certas accións en función de onde estea colocado o indicador.


Teclado: É o modo máis frecuente de introducir información no ordenador.Hay gran variedade de teclados, con posibilidade de conectalos a distintos portos e mesmo con trasmisión de datos por infravermellos


Lectores de códigos de barras:os códigos de barras son un conxunto de liñas verticais de cor negra que teñen distintos grosores. Adoitan utilizarse en supermercados,almacenes,tiendas,etc.,para identificar os productos:Es capaz de ler e interpretar a devandita frecuencia de barras,permitiendo ao ordenador identificar o produto, e obtendo así, información acerca del.


Escáner:é un dispositivo que permite introducir información dende documentos en papel, e mesmo carácteres, aínda que para isto último debe dispoñer do sistema OCR (Optical Character Recognition).La calidade dun escáner mídese en ppp ou dpi, unidade que indica o número de puntos que toma cada polgada.


Joystick: o principal campo de aplicación deste dispositivos son os juegos;introduce no ordenador os movementos efectuados sobre a súa panca e algunhas ordes mediante a pulsación dalgún botón. Tamén se utiliza como mecanismo de desprazamento en ámbitos tridimensionai.


Tabletas dixitalizadoras:Estes taboleiros utilízanse para realizar debuxos e gráficos con gran precisión;son frecuentes en aplicacións de dibujo;sobre todo, naquelas profesións que necesiten realizar debuxos detallados.


Lectores de banda magnéticas:son dispositivos capaces de ler información gravada na devandita banda.


Pantallas táctiles: ademais de mostrar información; as pantallas táctiles ofrecen a posibilidade de introducir información con só situar un dedo na súa superficie; por ejemplo,elegir unha opción, executar unha orden,etc.


Tablet PC:constitúen a última evolución dos portátiles ou das PDA, con tamaños intermedios entre ambos os dous, adoitan ter unha pantalla de 10 '' ' que serve para introducir datos, de forma semellante a como se fai nunha PDA.


Cámaras dixitales:Existen dispositivos que permiten introducir tanto imaxes coma vídeos no ordenador. Entre eles estan as cámaras fotográficas dixitais, cuxas imaxes dixitais poden descargarse ao ordenador para ser manipuladas e as cámaras dixitales de vídeo que, ademais de ofrecer a posibilidade de transferir as súas gravacións dixitais ao ordenador para que sexan editadas, se pode utilizar para transmitir imaxes en tempo real.    


Micrófono: este instrumento clásico pode tamén ser utilizado como dispositivo de entrada, sempre e cando se dispoña dunha tarxeta de son no ordenador. Tamén permite, co software específico de recoñecemento de voz, ditar o contido dun documento ou dar ordes ao ordenador.


Dispositivos de saída:
Monitores convencionais (CRT):o seu funcionamento baséase na utilización dun tubo de raios catódicos que envía, dende o fondo cara á pantalla,una corrente de electróns que que ao chocar cunha superficie de material fosforescente situada na parte interior da pantalla, a ilumina, formándose as imaxes. As imaxes están constituídas por un número determinado de puntos chamados pixeis.


Pantallas planas de cristal líquido (LCD): estes monitores evolucionados das pantallas das calculadoras e portátiles, utilizan millóns de celas de cristal líquido que se polarizan e permiten o paso de determinados raios, que compoñen a imaxe do monitor.


 Pantallas planas TFT: están constituídas por unha matriz de millóns de puntos; cada punto é un transistor que actúa de forma independente, coa súa cor, brillo, etc., e o conxunto de todos eles forman unha imaxe de alta calidade.


Monitores de plasma: trátase tamén de monitores planos, habitualmente de grandes dimensións, baseados na utilización dunha gas (plasma) que, en cada un dos puntos (pixeis) da pantalla, adquire a cor, brillo, etc. necesarios para conformar a imaxe


A frecuencia dun monitor indica o número de veces que mostra as imaxes nun segundo; un valor baixo de frecuencia supoñerá que a imaxe vibre e que a vista teña que esforzarse máis do habitual.
A resolución dun monitor depende do número de puntos (pixeis) que se obtén como produto do número de liñas (filas)por o numero de pixeis de cada unha delas (columnas); ademais, o número de cores tamén inflúe na calidade da imaxe. Os dous parámetros anteriores obrigan a que tanto a tarxeta de vídeo coma o monitor sexan compatibles, porque, pola contra, a imaxe non se vería ou sairía deforme.
A resolución  indícase utilizando a seguinte nomenclatura: 1024 x 768, que ha de interpretarse como 1024 columnas e 768 filas; nese caso, a imaxe terá 768 432 pixeis.
Por outra parte, para que unha imaxe se mostre cun número determinado de cores, necesítase unha cantidade de bits que dean a información de cada pixel.
A velocidade de creación de imaxes só depende do microprocesador gráfico propio da tarxeta de vídeo, e non da cantidade de memoria RAM gráfica.
n.º de colores= 2 (elevado polo n.º de bits necesarios por pixel)
 


IMPRESORAS
As impresoras permiten obter a información imprimida en distintos soportes físicos: papel, transparencia, etc.
Na actualidade conéctanse ao ordenador mediante un porto USB. Tamén existen impresoras con tecnoloxía inarámica; como por exemplo, Bluetooht.
A calidade dunha impresora mídese en ppp (puntos por polgada) ou dpi ( dots per inch), media que indica o número de puntos que pode debuxar nunha polgada.
En canto á velocidade, pódese medir en cps (carácteres por segundo) ou, o que é máis frecuente hoxe en día, en ppm (páxinas por minuto)
 
en función da súa tecnoloxía as impresoras clasifícanse en:
-Impresoras de margaridas ou matriciais: estas impresoras, xa en desuso, baseaban a impresión no golpeo sobre unha fita impregnada de tinta que, ao tomar contacto co papel, marcaba nel a información.
-Impresoras térmicas: este tipo de impresoras basea o seu funcionamento na tinguidura do papel mediante un proceso térmico; adoitan ser impresoras de cor, de custo económico non moi alto.
-Impresoras láser: utilizan unha tecnoloxía similar ás das fotocopiadoras. Son bastante rápidas e permiten obter resultados de alta calidade.
-Impresoras de chorro de tinta: dada a súa boa relación calidade/prezo, estas son as máis utilizadas entre os usuarios de ordenadores persoais. Trátase de impresoras de cor, que obteñen a impresión pola inxección de tinta líquida a través de cabezais.
A evolución destas impresoras permite dispoñer de impresoras económicas con calidade moi alta, válidas para imprimir fotografías


Plotter
Trátase dun dispositivo que se utiliza nas aplicacións de deseño asistido por ordenador, xa que permite imprimir planos, debuxos técnicos, mapas... con excelente calidade.
Está constituído por un brazo robótico, en cuxo extremo se encontran unha plumiña; a gran diferenza respecto ás impresoras é que utiliza debuxos con trazos continuos, conseguindo así figuras de gran calidade. Outra importante característica do plotter é que pode utilizar papel de grandes dimensións
 
Microfilme COM
Esta técnica utilízase habitualmente en bancos e bibliotecas, xa que permite almacenar información nun espazo moi reducido.
As páxinas de información son fotografadas mediante unha cámara especial e transfórmanse en imaxes de 1,5 cm2, que posteriormente son agrupadas en fichas. Para poder ler a información dunha ficha necesítase un lector de microfichas, que proxecta unha imaxe ampliada dela nunha pantalla.
 


Ligazón á páxina con información sobre os dispositivos de entrada e saída

No hay comentarios:

Publicar un comentario